"Dat bedoelde ik niet!" (Deel 2) “Ik bedoelde dat letterlijk!” Ronny Boogaart, Henrike Jansen and Maarten van Leeuwen • March 21, 2022
Multilingual schoolchildren in The Hague Ingrid Tieken-Boon van Ostade visited a primary school in Wateringse Veld, where she taught and learned from the schoolchildren about multilingualism in The Hague. Ingrid Tieken-Boon van Ostade • March 21, 2022
Woorden uit de Tanzaniaanse Riftvalley Vorig jaar moest ik voor het eerst sinds 1987 een jaar veldwerk overslaan. Corona. Maar in Tanzania lijkt het wel alsof er geen corona is: geen volle ziekenhuizen, mensen merken niets van de epidemie. Wat is het heerlijk om weer in Afrika te zijn en te genieten van de levensvreugde van de mensen. Maarten Mous • February 28, 2022
‘Om de wereld om ons heen te begrijpen, moeten we de wetenschap een lhbti+-bril opzetten’ Een gesprek met LUCL-taalkundige Eduardo Alves Vieira die het Pajubá, een lhbti+-dialect uit Brazilië, onderzoekt. Hier kunnen wij ook wat van leren. Texel in 't Veen • February 08, 2022
Using Google Translate at University: A Match Made in Heaven or the Highway to Hell? Lettie Dorst • January 27, 2022
A day in the life of a field linguist PhD student Lis Kerr shares with us what her typical day conducting fieldwork looks like. Lis Kerr • January 14, 2022